Reparatieverzoek melden

Is er iets in of aan uw woning kapot? Dien dan een repartieverzoek in. Centrada doet veel, maar sommige kleine klussen moet u zelf uitvoeren. In de brochure Onderhoud, wie doet wat? leest u wie verantwoordelijk is voor welke reparatie.
Meer informatie over welke kosten voor de huurder zijn en welke voor de verhuurder, vindt u ook op de website van de Rijksoverheid.

Let op! Centrada voert reparaties meestal binnen twee weken na uw melding uit. Op dit moment duurt het soms helaas iets langer. Dat komt door een tekort aan bouwmateriaal en personeel.

Meld uw reparatieverzoek:

Via de telefoon

Meld uw repartieverzoek via telefoonnummer (0320) 239 600. U kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur. In overleg met u maakt onze medewerker direct een afspraak voor een datum en een tijdsblok waarbinnen de onderhoudsmedewerker bij u thuis komt om de reparatie uit te voeren

Tijdsblokken:

  • 08.30-10.00 uur
  • 10.00-12.30 uur
  • 13.00-15.00 uur
  • 15.00-17.00 uur

Rechtstreeks aan het (onderhouds)bedrijf

Voor een aantal problemen/reparatieverzoeken kunt u als huurder of als lid van een servicefonds ook rechtstreeks telefonisch contact zoeken met het (onderhouds)bedrijf dat de werkzaamheden voor Centrada uitvoert. Hieronder leest u bij welke problemen u waar terecht kunt.

Problemen met de CV-Ketel (zie sticker op ketel voor het juiste bedrijf)

  • Breman Service: 0900 - 821 21 74 (24 uur per dag bereikbaar; lokaal tarief)
  • Van der Sluis: 038 - 204 99 33
  • Feenstra Drachten: 088 - 845 50 00

Problemen met stadsverwarming 
Vattenfall: 0800 0513 (24 uur per dag gratis bereikbaar) of voor de wijk Warande ENnatuurlijk 085 273 4555.

Glasbreuk 
GSF Glasgroep: 0320-257157 (alleen voor leden Glasfonds). Op de website vindt u meer informatie. 

Verstopte riolering 
RRS: (030) 248 26 00

Calamiteit (spoed)

Voor calamiteiten zoals een ernstige storing aan gas-, water- of elektriciteitinstallatie zijn wij zeven dagen per week 24 uur per dag bereikbaar via telefoonnummer (0320) 239 600. Na openingstijd wordt u doorgeschakeld met een (externe) medewerker. Deze gaat na of er inderdaad sprake is van een calamiteit die direct opgelost dient te worden. Bij dringende technische gebreken is ons streven dat er binnen twee uur een vakman ter plaatse is om het probleem te verhelpen.

Problemen openbare ruime

Ziet u iets in uw buurt wat kapot is of vies? Of werkt iets niet goed? Meld dit dan bij de gemeente. Dit kan op drie manieren:

  1. Gemakkelijk en snel via de Fixi-app. Deze kunt u gratis downloaden in de App Store (iOS) en Google Play Store (Android).
  2. Via de Fixi-website.
  3. Via telefoonnummer 14 0320 (24 uur per dag, ook voor spoedmeldingen).